8 Eylül 2009 Salı

London Cheesecake

Tarif Nigella dan.Ama ben baya bir değiştirdim sanırım.Tabanını bisküvi ile yapılmıştı ben çikolatalı cheesecake tabanını yaptım.Üst kreması krema ile hazırlanıyordu ben beyaz çikolata ile yaptım.Sonuç enfes.Orjinal tarifi denemek isteyenler için Nigella.

Malzemeler:
Taban İçin:
  • 1 su bardağı un
  • 1/4 su bardağı (40 gr) badem (kabukları çıkarılmış)
  • 1/8 çay kaşığı tuz
  • 1/4 su bardağı şeker
  • 1 çorba kaşığı hindistan cevizi
  • 1 yumurtanın sarısı
  • 75 gr tereyağı (soğuk)
Cheseecake için:
  • 600 gr labne peyniri
  • 150 gr pudra şekeri
  • 3 yumurta
  • 3 yumurta sarısı
  • 1 paket vanilya
  • 1 yemek kaşığı limon suyu
  • 1 limon kabuğu rendesi
Yapılışı:
Cheesecake tabanının hazırlanması:
Kelepçeli bir kalıbı biraz yağlayıp tabanına yağlı kağıt seriyoruz.Bademleri sıcak suda bekletip kabuklarını soyuyoruz.Sonrada ronda da un haline gelene kadar geçiyoruz.Üzerine un, tuz, şeker, ve hindistan cevizini ekleyip iyice karıştırıyoruz.Ardından küp küp kestiğimiz soğuk tereyağını ekleyip sık aralıklarla çalıştırarak karıştırıyoruz.Yumurta sarısını da ekledikten sonra son bir kez daha karıştırıyoruz.Hamuru kalıbın tabanına yayıyoruz.Buzdolabında 30 dakika dinlendiriyoruz.Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında 25 dakika pişiriyoruz.Ve soğumaya bırakıyoruz.
Labne peynirini tek başına iyice çırpıyoruz.Sonra pudra şekerini ekliyoruz.Yumurtaları ve yumurta sarılarını tek tek ekliyoruz.Vanilyayı, limon suyunu ve limon kabuğu rendesini ekliyoruz.Karışımı soğumuş olan kalıba döküyoruz ve 160 derecede 50-55 dakika pişiriyoruz.Soğuduktan sonra ben üzerini beyaz çikolata ile kapladım.Biraz da kakao serptim.Afiyet olsun..

3 yorum:

Betül İnce dedi ki...

Çok güzel, ben de böyle seviyorum. Ellerinize sağlık.

Sevgilerimle.

Mutfak Havlusu dedi ki...

Ramazan sonrası denenmeli o zaman,ellerinize sağlık!

Alime dedi ki...

Betül ve Mutfak Havlusu teşekkür ederim..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin